Se face cautarea...
11 mai 2014
duminică, mai 11, 2014

Limuzina Dacia 2000 a lui Ceausescu printre vedetele expozitiei de Dacii clasice de la Brasov


Expozitia de Dacii clasice din Piata Sfatului a atras multi brasoveni pasionati de masini sau nostalgici ai modelelor de autoturisme care le-au bucurat tineretea. Participantii la "Intalnirea anuala DACIA CLASIC" au venit din toata tara dar si din mai multe colturi din Europa, intr-un numar mai mare decit cel estimat de organizatori, adica aproape 70.

Masinile s-au bucurat de admiratie chiar la intrarea lor, in coloana, in Piata Sfatului. Dacii clasice 1300, Dacii 1100 dar si modele mai rare precum Dacia 2000, construita special pentru conducerea de stat din perioada lui Nicolae Ceausescu, sau Dacia 1410 Sport, model coupe menit sa vina in intimpinarea cerintelor tinerilor din anii '80 ai secolului trecut, Dacii negre sau variat colorate au fost atent parcate in Piata si imediat au atras curiosii. Ca de obicei, usile si capotele au fost deschise la multe dintre masini, pentru a fi studiate de vizitatori pe indelete.

limuzina Dacia 2000
Un model de Dacia 2000, folosit chiar de Nicolae Ceausescu in vizitele sale de lucru, a mirat prin faptul ca la vremea sa a fost construit cu dotari de limuzina premium: cutie de viteze automata, aer conditionat, geamuri electrice si pilot automat cu comenzi pe volan.

Dacia 1410 Sport a avut o istorie interesanta si a devenit un model folosit in cursele de masini. Modificata si adaptata cu dotari actuale, Dacia Sport participa inca la raliuri si azi. Exemplare originale, precum cel prezent la expozitia din Piata Sfatului, au ramas foarte putine.

O mare curiozitate a fost si exponatul Renault 12, model similar cu Dacia 1300, lansat in acelasi timp in Franta, exemplar rarisim cu volan pe partea dreapta. Masina, care apartine renumitului violonist roman Remus Azoitei, stabilit la Londra, a avut parte de o restaurare completa cu piese originale si face furori pe unde merge in Europa. In Marea Britanie a fost aleasa printre primele 12 masini clasice din anul 2012.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Back to top!